Zariadenie a vybavenie na odborné aktivity pedagogických a odborných zamestnancov
Cieľ aktivity
Cieľom aktivity je vytvoriť materiálne a technické zabezpečenie pre vzdelávanie a podporu rozvoja pedagogických a odborných zamestnancov, predovšetkým cez dištančné vzdelávanie, e-learning, Blended learning, on-line komunikáciu medzi účastníkmi a s účastníkmi projektu, aktuálne informácie o realizácií projektu, publicitu projektu a pokračovania jeho aktivít na plné využitie funkcií interaktívneho portálu.
Popis aktivity
Funkcia:
Účelom aktivity je zriadiť učebne kontinuálneho vzdelávania a vybaviť ich modernou výpočtovou a didaktickou technikou a tým vytvoriť podmienky pre realizáciu vzdelávacích aktivít (aktivita 3.2 a podmienky pre využitie interaktívneho portálu a videokonferenčného systému). Pedagogickí zamestnanci a odborní zamestnanci sa budú prostredníctvom výpočtovej techniky umiestnenej v učebniach kontinuálneho vzdelávania prezenčne a dištančne vzdelávať a zároveň budú mať možnosť využiť ju pri plnení úloh vyplývajúcich zo vzdelávania, pri overovaní a pilotáži rôznych výstupov zo vzdelávacích aktivít realizovaných v rámci kontinuálneho vzdelávania, a výstupov, ktoré si vyžadujú ich pilotáž a overenie v rámci vyučovacích hodín v škole, školskom zariadení kde pôsobia.
Čas:
15. 10. 2009 – 31. 12. 2012
Vstupy:
Aktivitu bude zabezpečovať tím odborníkov - pracovník na verejné obstarávanie potrebné pre výber dodávateľa technického vybavenia do učební, technik IT systémov, odborní konzultanti pre plánovanie vzdelávacích aktivít školy (aktivita 3.2 – presný popis činnosti je uvedený v opise aktivity 3.2)
Metóda:
V každej učebni kontinuálneho vzdelávania bude umiestnených 21 notebookov, 1 dataprojektor, 1 wifi router, ktoré budú slúžiť počas vzdelávacích aktivít projektu. Notebooky budú vybavené aplikačnými softvérovými balíkmi.
MPC stanoví interným predpisom pravidlá využívania učební kontinuálneho vzdelávania v rámci vzdelávacích aktivít.
V prípade, ak škola, v ktorej je zriadená učebňa kontinuálneho vzdelávania, bude vyradená zo siete škôl a školských zariadení bez právneho nástupcu, bude IKT technika z tejto školy premiestnená a učebňa zriadená na inej škole v tej istej spádovej oblasti, spĺňajúcej vyššie uvedené kritériá. Ak sa takáto škola nenájde potom bude náhradná učebňa kontinuálneho vzdelávania spolu s IKT technikou zriadená v spádovej DP MPC alebo RP MPC.
Od školy budeme požadovať záväzné prehlásenie, že zabezpečí zo svojich pedagogických zamestnancov minimálne jedného účastníka na vzdelávanie v rámci NP PKR, zabezpečí neprekrývanie aktivít a výdavkov s inými národnými projektmi, do ktorých je zapojená a zabezpečí neprekrývanie aktivít a výdavkov s dopytovo orientovanými projektmi, ktorých je prijímateľov resp. do ktorých je zapojená. Toto bude podmienkou pridelenia notebookov a priložená tabuľka obsahuje ich maximálne počty. Počty sú indikatívne.
Počet škôl podľa typu |
|
|
|
Typ školy |
BA |
notebook/zborovňa |
BA Počet notebookov |
Základná škola 1.-9. ročník |
129 |
2 - 4 |
258 |
Základná škola 1.-4. ročník, Základná škola 5.-9. ročník, Špeciálne ZŠ, prípadne ZUŠ |
68 |
1 - 2 |
68 |
Gymnázium, SOŠ |
109 |
2 - 6 |
327 |
Konzervatórium, Špeciálne stredné školy |
10 |
2 - 6 |
20 |
SPOLU |
|
|
673 |
V prípade spojenej školy sa aplikuje tabuľka podľa typu školu, ktorá je jej organizačnou súčasťou.
V prípade, ak niektorá zo škôl techniku neprevezme, bude ďalšie prerozdelenie techniky - notebookov oprávnenej cieľovej skupine podliehať schvaľovaniu RO OPV. Tieto budú využívané na vykonávanie úloh, spojených so vzdelávacím programom vrátane vzdelávania účastníkov prostredníctvom edukačného portálu v rámci aktivity 3.2. Tieto notebooky budú môcť využívať okrem účastníkov vzdelávacích aktivít (3.2) aj pedagogickí alebo odborní zamestnanci predmetnej školy /školského zariadenia pre potreby ostatných aktivít projektu a to napr. v prípade účasti na tvorbe vzdelávacích programov ( aktivita 2.2) alebo na tvorbe učebných zdrojov(aktivita 3.1) atď.
Výstupy aktivity: